Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2021 17:23 - Забранено за знаене/казване
Автор: balar Категория: История   
Прочетен: 1138 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 27.09.2021 20:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
Така ще го нарека. То е написано от Микаил Бащу, и е  част от поемата му "Сказание за дъщерята на кана". Още на първата страница авторът отбелязва : "Главното ще се запомни".  
 Е главното, което аз запомних звучи така :
     
       Имаше сред племената
       един народ - Имен, 
       Не го предвождаше елбир,
        а истински Алп - Боян.
        Слънце и Луна му бяха майка и баща,
         и вси звезди - братя и сестри....

И още :
        ...И повели Тангра от младши Алпи да се раждат вече смъртни хора....



 Цитирам по памет, но самата книга я има в нета.

Елбир може да се преведе като витек, нещо като херос, полубог.
 Звучи кощунствено нали? Голям нацист се извъдих, но не аз Микаил Бащу казва, че сме истинският Божи Народ. Аз само го цитирам. Така,  че не съм шовинист.
  Но почакайте, има още нещо - Хазура, синът на дива тюрк, и смъртен враг на потомците на Лаиш-Урми и Иджик Дуло. Влязъл в съюз с Албастий и самия шайтан за да ги погуби. 
 Дали е така? Дали Библията наистина е петата Веда, изгубена от Ману по време на потопа и намерена от един демон, който я използвал за да привлече съмишленици и поклонници? Всичко е свързано,  или както се казва : Голямото в малкото, малкото в голямото; скритото в явното, явното в скритото.

Ако четирите веди олицетворяват четирите елемента : огън, вода, въздух и земя, то тогава петата Веда  представлява Духа, петият елемент. Най-важният.  
 
   
  
 
 

 



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. balar - Странно
27.09.2021 17:57
е, че преводачът си отива от този свят скоро след издаването на поемата. Незнам защо като научих си спомних за Вентрис.
цитирай
2. balar - Именци,
27.09.2021 19:08
името на пранарода напомня на ямненци, но по вероятно е да идва от Им-Мен/ аз-съм, я-мен. Пък и тоя прословут нурутдинов, от който всички ги е страх, трябва и поет и пророк да е бил, и генетик със собствена лаборатория и ...ходеща енциклопедия, ако е фалшифицирал дори онова, което още не се е знаело. По-скоро някой, или някои, не искат определени неща да се огласяват. От там зрънцата истина са отречени заедно с плявата, защото фолклора е несериозна работа.
Племената пренадлежащи на този народ са биле седем. техни потомци сме всички така наречени индоевропейски народи. Общо и заедно. И всички сме Имен - преки потомци на младшите алпи.

п.п. BLM да се самосезират веднага! :)
цитирай
3. notfun - :-))
27.09.2021 21:07
мисля, че сте..на прав път..
ноо, побъркахте Народа...с вашите, разнопосочни..дебати..

поздрави..от мен..
цитирай
4. balar - Ако
28.09.2021 18:35
някой се стряска от Тангра и шумерския Дингир не му стига има и Дина-Кара, епитет на слънцето, като създател, в санскритските текстове.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: balar
Категория: Забавление
Прочетен: 295702
Постинги: 212
Коментари: 112
Гласове: 435
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031